Strandvereniging Heemskerck

Welkom op de website van de Strandvereniging Heemskerck. Onze vereniging pacht een stuk strand van de gemeente Heemskerk. Als vereniging verhuren we plaatsen (een stuk strand tegen de duinrand) aan de leden van de vereniging waar ze hun strandhuisje op mogen zetten. Sommige van de leden staan al meerdere generaties met hun huisje op het strand. Daarnaast verhuren we ook een plek aan het strandpaviljoen, zorgen we voor een veilig en schoon strand en onderhouden we contacten met alle belanghebbenden.

Meer over ons strand

Familiestrand

Onze vereniging heeft geen winstdoelstelling. Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door vrijwilligers. Ons strand is een echt familiestrand. Veel van onze leden staan al meerdere generaties met hun huisje op het strand. Ook de bezoekers van het strand zijn overwegend gezinnen die de moeite nemen om de fietstocht naar het strand te maken. We vinden het daarnaast belangrijk dat het kleinschalige karakter van dit mooie familiestrand wordt behouden.

Meer over onze vereniging

Schoonste, veiligste, groenste en duurzaamste strand

Blauwe vlag
Ons strand heeft al een aantal jaar de Blauwe Vlag. Het is de internationale onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan stranden en jachthavens die veilig, schoon en duurzaam zijn. We werken er hard aan om dit predicaat elk jaar weer te verdienen.

Groene wimpel
Sinds 2022 hebben we ook de Groene Wimpel wat staat voor actief bijdragen aan natuur en biodiversiteit.

Toegang voor leden

Voor de leden van de strandvereniging staat bepaalde informatie op een besloten deel. Als je lid bent kun je hier inloggen. Als je nog geen inloggegevens hebt, kun je die hier aanvragen.

Ledentoegang

Foto's van ons strand

(Credits: Ben Roozendaal fotografie)

Noodnummers